Menu

Nieuwe functies Quexcel beheerde SAM dienst

Na evaluatie en ontvangen terugkoppeling van klanten hebben wij nieuwe functies toegevoegd aan onze Quexcel Managed Software Asset Management dienst. Onderstaand een overzicht van de belangrijkste wijzigingen.

Managed SAM
Om te beginnen, de Quexcel beheerde Software Asset Management dienst is een volledig beheerd abonnement met een gestaffelde dienstverlening in drie abonnementen: Elemental, Advanced en Premium. Binnen dit assortiment bevat de dienst meer functionaliteit en dienstverlening bij elk hoger abonnement. Wij hebben nu extra functies en diensten toegevoegd bij elk abonnement.

Beheerde SAM dienst Elemental
Nu steeds meer organisaties cloud computing aan hun IT omgeving toevoegen hebben wij het inventariseren van rechten die bij cloud abonnementen horen verplaatst van het Advanced naar het Elemental abonnement. Nieuw is de jaarlijkse verklaring over de volwassenheid van de Software Asset Management processen. Klanten ontvangen elk jaar een officiële verklaring die zij kunnen gebruiken voor interne en externe verantwoording.

Advanced abonnement
Binnen het Advanced abonnement hebben wij de ‘Microsoft Office365 connector’ vervangen door de meer algemene ‘Cloud Connector’, omdat wij nu ook in staat zijn om diverse Azure services binnen de inventarisatie op te nemen. Nieuw is de black- en whitelist optie die klanten in staat stelt om een softwarecatalogus op te bouwen en vroegtijdig een waarschuwing te ontvangen wanneer wij niet geautoriseerde software op servers of computers detecteren. Wanneer klanten geselecteerd worden door een controle op naleving zullen de experts van Quexcel de klant begeleiden bij het proces van de controle op naleving.

Premium SAM dienst
Vanaf dit moment van aankondiging kunnen klanten met het Managed SAM Premium abonnement toegang tot het SAM portaal, met beheerrechten, krijgen. Daarmee zijn klanten in staat om zelf gebruikers aan de omgeving toe te voegen of deze te verwijderen, kunnen zij opmerkingen bij software installaties plaatsen, softwarecontracten nakijken, software aan de blacklist of whitelist toevoegen of verwijderen, et cetera.

Standaard voordelen
Voor alle drie de beschikbare abonnementen geldt dat er standaard, inbegrepen voordelen zijn. Een van die voordelen is het ongelimiteerd kunnen stellen van alle vragen rondom softwarelicenties en software asset management. Ook een jaarlijks adviesgesprek over softwarelicentie-, cloud- en contractoptimalisatie is standaard inbegrepen bij alle abonnementen. En, uiteraard, licentietoewijzing, een continue licentiebalans en tweewekelijkse controle en waarschuwingsdienst voor onregelmatige installaties of mogelijke incompliance.

Proef
Denkt u over een beheerd Software Asset Management abonnement maar u weet (nog) niet zeker of dat u brengt wat u nodig heeft? Wij hebben een drie-maanden proefabonnement tegen gereduceerd tarief beschikbaar. Neem contact op met een van onze adviseurs voor een maatwerk prijsopgave.

Aanmelden nieuwsbrief
U moet javascript aan hebben staan om dit formulier te kunnen versturen.