Menu

Succesfactor van content tijdens het aankoopproces

Content is King. Lang leve de Koning. Maar dan? Welk type content moet u nu maken of laten maken? Is het nieuws of zijn het blog posts? Hoe zit dat met white papers of podcasts? We vragen ons allemaal af welk type content nu het beste is om uw potentiële klant te overtuigen om bij u te kopen.

Het Content Marketing Institute deed onderzoek om het antwoord op die vraag te vinden. De resultaten van dat onderzoek laten zien dat in de eerste fase van het aankoopproces blogs, nieuws en artikelen de beste keuze zijn. Samen met e-books, podcasts en video. Op zich niet vreemd. Deze typen content lenen zich bij uitstek om over een nieuw product of dienst te vertellen. In een product video kunt u laten zien hoe een product werkt. In een podcast kunnen gebruikers hun ervaring delen. In artikelen en blog berichten kunt u het ambassadeurschap van uw product of oplossing naar voren brengen.

In de middelste fase overwegen potentiële klanten een product of oplossing aan te schaffen en vragen ze zich af of dat uw product of oplossing moet zijn. Het onderzoek laat zien dat juist dan interactieve content, webinars en whitepapers goed werken. Deze typen content zijn het meest geschikt voor meer achtergrondinformatie en uitgebreide kennis over de mogelijke aankoop.

Op het moment dat de nieuwe klant besloten heeft tot aanschaf en zich afvraagt of u de partner moet zijn die de dienst of het product moet leveren werken klantverhalen en evenementen het beste. Met name het verhaal van een bestaande klant is interessant. Niet omdat uw bedrijf het heeft verkocht, maar de mogelijkheid dat een bestaande klant hún verhaal vertelt. Wat was nu hun probleem, hoofdpijn of waar waren zij naar op zoek? Wat zagen zij als een oplossing en hoe zochten zij naar die oplossing? Wat zijn de voordelen van het product of hoe lost de aanschaf hun probleem op? En natuurlijk, aan het einde, hoe hebt u ze daarbij geholpen.

Zoals u ziet zijn er verschillende typen content die het best werken in elke fase van het moderne aankoopproces. Daarbij betekent ‘best’: ‘Was dit type content in staat om een potentiële klant van de ene fase naar de volgende fase in het aankoopproces te brengen?’.

Wilt u meer weten over content of zoekt u een specialist die een helpende hand biedt bij het creëren van content? Praat dan eens met een van onze content specialisten. We zijn er om u te helpen.

Quexcel, The Power of Knowledge

Aanmelden nieuwsbrief
U moet javascript aan hebben staan om dit formulier te kunnen versturen.