Menu

Verdubbel uw verkopen met Social Selling voor Microsoft Partners

U heeft nu een cloud oplossing klaar en misschien staat die oplossing al in de Microsoft One Commercial Partner catalogus. Maar dan? Vertrouwt u op de Microsoft accountmanagers op uw oplossing aan klanten te verkopen? Of wilt u daarnaast op eigen kracht dubbele groeicijfers halen?
Wanneer u medewerkers Social Selling vaardigheden bijbrengt en hen de beschikking geeft over de juiste ‘content’ om te delen, zou u zomaar die dubbele cijfers kunnen halen. Dus wees voorbereid.

Content
Alles begint met waardevolle content, inhoudelijke stukken. Wij weten dat het moeilijk is om die te maken, dus schakel een expert in om die te maken. Deze content moet dan nog uw potentiële klanten bereiken. Op basis van ervaring in grote delen van de wereld weten we dat eenvoudig die content per e-mail naar uw doelgroep sturen niet werkt. De meeste van uw potentiële klanten krijgen honderden van dat soort e-mails per dag waarvan het grootste deel ongeopend in de digitale prullenbak verdwijnt.

Social werkt wel
Social Selling is eigenlijk niets meer dan het ‘ambassadeurschap’ van uw oplossing, rond thema’s die aansluiten bij wat uw doelgroep bezig houdt, via social media. Laten we LinkedIn als voorbeeld nemen. Wanneer u uw medewerkers de beschikking geeft over waardevolle content en het voor hen eenvoudig maakt om die content via hun sociale media kanalen te verspreiden heeft u opeens een heel groot bereik. Sterker nog, wanneer u LinkedIn Premium en LinkedIn Sales Navigator inzet kunt u simpel en snel contact opnemen met iedereen die in die content geïnteresseerd is en zelfs complete, gerichte campagnes opzetten. Wij zien daarbij een enorme groei in lead-generatie via social media, met name bij LinkedIn.
Een voorbeeld: zie de afbeelding met de LinkedIn resultaten van Peter van Uden van Quexcel tijdens de eerste twee dagen van Microsoft Inspire 2018 in Las Vegas. Door het delen van voor de doelgroep waardevolle content rondom Software Asset Management zien we een toegenomen bereik van 355%. Dat wilt u toch ook?
Goed om te weten, sinds Microsoft een tijd geleden LinkedIn heeft overgenomen zijn er inmiddels goede integraties met bijvoorbeeld Microsoft Dynamics 365 en zijn er kortingen voor Microsoft partners.

Opvolgen
Vergeet niet al die leads goed op te volgen op een manier die goed aansluit bij het moderne inkoopgedrag van de moderne klant. Stuur niet klakkeloos aanbiedingen naar de leads, maar volg ze op met nog meer waardevolle content die naadloos aansluit bij hun fase in de aankoopcirkel: een proefabonnement of ‘proof of concept’. Met cloud oplossingen hoeft dat niet veel tijd en energie te kosten. Met gebruik van Social Selling en een moderne opvolging kunt u binnen werken, of zelfs dagen, leads naar klanten converteren.

Strategie
OK, toegegeven, het klinkt allemaal vrij eenvoudig, maar u heeft wel een goede strategie nodig. Nadenken voordat u start. Hoe maakt u die waardevolle content rondom thema’s die aansluiten bij de zorgen en problemen van uw potentiële klanten? Implementeer een adoptieprogramma voor uw medewerkers zodat zij daadwerkelijke Social Selling gaan toepassen. Zorg ervoor dat u voldoende capaciteit heeft om de leads op een juiste manier op te volgen. Maak gebruik van de kennis en kunde van een expert met kennis van de Microsoft oplossingen, met ervaring met Social Selling en die uw doelgroep goed kent. Welkom bij Quexcel, wij zijn er om Microsoft Partners te helpen groeien.

Aanmelden nieuwsbrief
U moet javascript aan hebben staan om dit formulier te kunnen versturen.