Menu

Flink besparen met SAM4SPLA

Elke Managed Service Provider heeft zo zijn uitdagingen. Klanten tevreden houden en hen helpen innoveren en bedrijfsdoelstellingen realiseren zijn er daar een paar van. Maar tegelijk, dat is waar uw hart sneller van gaat kloppen, toch? Aan de andere kant van het spectrum vinden we het maandelijkse ‘gedoe’ rondom het juist inzichtelijk krijgen van het gebruik voor de Microsoft SPLA rapportage. En dan is er nog de grote vraag: “Doen we het eigenlijk wel goed?”. Hulp is beschikbaar. SAM4SPLA van Quexcel is een beheerde Software Asset Management dienst voor Service Providers die risico’s verlaagt en u veel kosten bespaart.

Leestijd: 3 minuten

Microsoft SPLA
Wij weten dat de meeste Service Providers de Microsoft licentieregels ingewikkeld vinden en dat deze regels (te) vaak wijzigen. Het is lastig om bij te blijven. Tegelijk moet u elke maand een kloppend rapport voor uw Service Provider License Agreement overeenkomst indienen. Dit kost een van uw medewerkers zomaar enkele dagen werk per maand. En dan is er nog de grote vraag of het allemaal klopt. Daar komt u alleen achter tijdens een, hopelijk niet kostbare, Microsoft audit.

Tooling
Sommige Serviceproviders wenden zich voor hulp tot leveranciers van tools. Denk aan SNOW, Flexera of Octopus Cloud, als software die u kan helpen een correcte maandelijkse rapportage te maken voor Microsoft, VMWare, Citrix en andere fabrikanten. Maar dit zijn slechts tools. Toegegeven, sommige leveranciers bieden ook advies, maar nog steeds moet u het meeste werk doen. Daarbij komt dat de meeste oplossingen een lokale agent (software) nodig hebben om informatie te verzamelen en zijn zij ingewikkeld om te implementeren (lees: kost veel tijd en geld).

managed sam service providersSAM4SPLA
Om Service Providers echt te helpen om zich, en hun business, sneller te ontwikkelen introduceren wij SAM4SPLA. Dit is een complete beheerde dienst (managed service) rondom een inventarisatieoplossing, zonder agent, voor alle softwarefabrikanten. SAM4SPLA verlaagt uw juridische risico omdat wij een compliant situatie aanbieden en helpen u met correcte maandelijkse rapportage. Sterker nog, we hebben zelfs een API beschikbaar waarmee wij uw maandelijkse gebruiksrapport rechtstreeks in de software van uw SPLA leverancier kunnen injecteren. Naast de klassieke SPLA licenties biedt de dienst cloud connectoren voor Office365/Microsoft365 en aanverwante diensten. Hier zijn enkele van de hoogtepunten:

  • Ondersteund meerdere domeinen
  • Totaaloverzichten en inzicht per klant
  • Scanoplossing zonder agent*
  • Maandelijkse compliant controle en rapport
  • API beschikbaar
  • Cloud connector beschikbaar
  • Abonnement per maand

Omdat SAM4SPLA een beheerde dienst is, hoeft u geen investeringen te doen. Starten en inwerken is goedkoop en lukt meestal binnen een dag**.

service providers spla reportingInnovatie
Er is meer. Klanten vragen, of eisen, innovatie van Service Providers. Klanten willen de nieuwste technologie en manier van werken en de Service Provider moet dat maar regelen. SAM4SPLA helpt u daar ook bij. Naast de inbegrepen jaarlijkse innovatieworkshop helpt gedetailleerde informatie over gebruik van software en cloud bij het toepassen van innovatieve business ideeën of kostenbesparingen voor de klant. Daar vertellen we graag meer over tijdens een online of fysieke bijeenkomst. Neem contact met ons op voor het maken van een afspraak.

Beginnen
Starten met SAM4SPLA is heel eenvoudig. Vertel ons hoeveel hypervisors (hosts) en hoeveel virtuele machines u heeft en wij vertellen u direct uw prijs per maand. Na uw enthousiaste ‘ja’ gaan wij aan het werk en bent u binnen enkele dagen al operationeel.
Haal de zorgen en het werk rondom uw maandelijkse SPLA rapportage uit uw bedrijf. Laat ons dit van u overnemen en krijg bovendien vele nieuwe mogelijkheden. Neem contact met ons op voor meer informatie, een prijsopgave of om direct te beginnen.

* U heeft service accounts of credentials met administrator rechten nodig om uw machines uit te kunnen lezen. Voor het bijhouden van gebruik per gebruiker en voor machines op afstand (buiten het domein), kan een lokale agent nodig zijn.
** In 90% van de situaties kost het installeren van de scanner software, het ingeven van de informatie en het starten van de dienst minder dan 2 werkuren. Het optimaliseren van de scanresultaten om alle, of bijna alle, machines en software te dekken, kan tot 2 dagen werk kosten.

Aanmelden nieuwsbrief
U moet javascript aan hebben staan om dit formulier te kunnen versturen.